Інтелектуальної власності потрібно Мегамозок

Інтелектуальної власності потрібно Мегамозок основному були представники

Доповідь про майбутнє системи ІС підготовлений робочою групою, в складі якої в основному були представники структур, які дотримуються більш-менш традиційних поглядів на цей інститут: «Роснано», «Сколково», Міністерства освіти та науки, ФРІІ, «Іннопрактікі», Федеральної служби з інтелектуальної власності ( ФСІС). Незважаючи на це, автори виходять з традиційних для РФ вкрай алармістських підходів до поточної системі регулювання обороту ІС в країні, визнаючи нинішнім лідером ринку ІС Китай, припускаючи патентну активність, оцінки ІС в активах компаній і інші показники цього ряду адекватним заходом опису поточної ситуації. «Особлива думка» неназваних експертів ЦСР, що описують ІС як відмирає в майбутньому штучний механізм домінування великих і активних на цьому ринку економік, не описано, в доповіді вона лише зазначається в розрахунку на «подальшу дискусію».

У доповіді прямо констатується, що в Росії не сформувалася «культура роботи з об’єктами інтелектуальної права», незважаючи на всі зусилля в цій сфері, що закінчилися створенням ФСІС, і основний короткостроковій (до 2019 року) ідеєю ЦСР є швидке її створення, аж до популяризації ( очевидно, на бюджетні засоби) ідей обороту ІС в суспільстві. Дуже цінним в доповіді тим часом є постановка питання про середньострокові перспективи розвитку ринку ІС — як прийнятої робочої версії описується швидка цифровизация об’єктів ІВ і розвиток в світі автоматизованих систем їх обороту без участі людини. Цей сценарій передбачає досить швидке (що впливає на основні індустрії до 2025 року) просування технологій «Індустрії 4.0» і «цифрових фабрик», що використовують цифрові моделі у виробничому процесі. Неучасть держави в цих процесах передбачувано оголошено ризиком, на підставі цього пропонується якнайшвидше добудувати систему обороту ІС в Росії, керуючись в тому числі ідеями проекту IPNet Національної технологічної ініціативи, створити законодавчу базу щодо взаємодії майбутніх автоматизованих депозитаріїв ІС з державними реєстрами, спростити систему патентування в РФ.

Адміністративної ідеєю доповіді до 2019 року є централізація в одному державному органі виконавчої влади всієї держполітики щодо ІС: виходячи з того, що автори в цілому критично ставляться до високої патентної активності університетів і наукових установ під контролем Міністерства освіти та науки, таким органом бачиться скоріше перетворене ФСІС або подібна держструктура. Також терміновими заходами пропонується спрощення оподаткування обороту нематеріальних активів, пільгова ставка в 5% з податку на прибуток від обороту доходів від розпорядження результатами інтелектуальної діяльності, спрощення патентування. Ще одна міра крім стандартних — субсидування (в даному випадку доречно говорити про спонсорування) правової охорони ІВ російських суб’єктів за межами Росії.

Інтелектуальної власності потрібно Мегамозок світі автоматизованих систем їх обороту

Довгостроково ж ЦСР пропонує здійснити заходи по створенню єдиної і стандартної для всієї економіки «відкритої публічної приватно-державної мережевої технологічної платформи», опис якої досить докладно з точки зору того, що в ній повинно бути присутнім і навіщо вона потрібна (зокрема, вона оголошена фактором «залучення в продуктивну економіку творчого потенціалу нації» і «об’єднання" русского мира "»), але досить туманно в частині пропонованих механізмів її створення. Альтернатива програмі — це крім іншого і «розвиток відповідних платформ не на території Росії» — в доповіді виглядає малопереконливої ​​загрозою: російський IT-ринок, поки головна в процесі розвитку ІС галузь, досить бурхливо розвивається в останні п’ять-шість років саме за цією моделлю, і реальних «катастрофічних» наслідків зменшення можливостей держави в цій сфері поки пред’явити не вдається.

About the author

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *