Як уникнути конфліктів на роботі

Як уникнути конфліктів на роботі Найпоширеніша причина офісних проблем

Навіть в самих дружних колективах трапляються скандали. Психолог Ольга Романів розповідає, як обійти гострі кути і що робити, якщо сварка все-таки розгорілася

Проти кого дружимо?

Найпоширеніша причина офісних проблем — люди. Новий співробітник може прийти в колектив з відмінним настроєм, але зіткнутися з досить прохолодним прийомом. Чому це відбувається? Іноді все пояснюється заздрістю (наприклад з боку зрілих жінок по відношенню до молоденької дівчини). Іноді небажанням бачити нові обличчя ( «замість того щоб підняти зарплату нам, вони взяли зайвий рот!»). І «старожили» починають вставляти новачкові палиці в колеса, заважати в роботі.

Начальники, що дозволяють собі кричати на підлеглих, зустрічаються навіть в солідних компаніях. З такою людиною непросто знайти спільну мову. Терпіти його якийсь час можна, але потім неминуче трапиться зрив. Як правило, підлеглі такого начальника виливають душу своїм колегам, чого робити не потрібно. Якщо ситуація з шефом продовжує загострюватися і справа не в його тимчасовому поганому настрої, то вирішити проблему вам допоможе вище начальство або трудова інспекція та профспілкова організація.

план перемир’я

Якщо на роботі почався скандал, перший крок — усвідомити початок конфлікту. Коли ви розумієте, що ситуація загострюється, постарайтеся ні в якому разі не пускати в хід власні емоції. Наприклад, якщо начальник накричав, можна спокійним голосом відповісти: «Вибачте, я в такому тоні не розмовляю». Швидше за все, той, хто кричав, усвідомлює, що перегнув палицю, і продовжить розмову в нормальному ключі. Після того як закінчиться емоційна розмова, необхідно переключитися на щось інше. Наприклад, на абстрактні фізичні дії. В офісі є турнік або дартс? Це як раз той випадок, коли потрібно звернути на них увагу. Також можна піти вмитися холодною водою.

«Завалити питаннями» — це ще один спосіб спілкування з гнівним начальством. Якщо на вашу адресу сиплються звинувачення, не сидіть мовчки. Починайте погоджуватися з усіма доводами керівництва, а потім задавайте питання і просите допомоги, поради. Запитайте, як вчинити. Особливо якщо звинувачення були небезпідставні. Ну а уточнюючі питання, які вимагають розгорнутої відповіді, зазвичай добре допомагають в подібних конфліктних ситуаціях. Ваш бос почне викладати свої ідеї і заспокоїться.

Як уникнути конфліктів на роботі подібних конфліктних ситуаціях

Якщо ви відчуваєте явну неприязнь з боку колеги, спробуйте спокійно вирішити це питання, поки справа не дійшла до гучного конфлікту. Найкращий спосіб: запросіть колегу випити з вами чай або каву. За бесідою ви можете поговорити про те, які до вас є претензії. Найчастіше розмови по душам призводять до гарних результатів.

Постарайтеся дотримуватися правил колективу: якщо в офісі не курять, то краще не курити і начальнику відділу. Вирішувати проблеми з колегою краще не на людях, а в кабінеті без сторонніх. Якщо конфлікт загострюється — перемкніть тему розмови.

Якщо ж конфлікти на роботі постійні, то, можливо, це просто не ваша робота. Вам відмовили в підвищенні? Сприймайте це як сигнал до дії. Не потрібно влаштовувати скандал — це не призведе до потрібного результату. Сміливо пишіть заяву про звільнення. І навіть якщо якийсь час після відходу з роботи ви не знайдете нову, не потрібно переживати. Використовуйте вільний час на благо: мотивуючі книги, фільми, біографії успішних людей. Все це неодмінно наповнить вас енергією, змусить повірити в свої сили і, як наслідок, знайти роботу мрії.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code