Уроки історії для малят

Уроки історії для малят їсти банан

:

Історія — дуже цікава дисципліна, і предки, намагаючись всебічно розвивати своїх дітей, про неї не забувають. Але як трьох-чотирирічного малюка, який ще не розуміє, що таке «вчора», розповісти про події сторічної давності?

Цікаво чи ні?

Діти ніколи не роблять того, що їм не цікаво. Саме тому вони так жваво навчаються. Якщо ви будете примушувати малюка займатися чимось кислим, він точно нічого не засвоїть не запам’ятав. Тоді як з’ясувати, що дитині щось цікаво? Йому цікаво, якщо він задає питання. Адже якщо з’явився питання, означає, мозок готовий прийняти відповідь. При цьому предки ця відповідь неодмінно мусять знайти. Порядок знайомства з матеріалом не голова. Це все одно, як збирати пазл. Зрештою, все складеться в одну картину.

Що таке «час»?

До трьох років дитина може вже достатньо активно захоплюватися цією темою, але для нього час суб’єктивно, звідси такі діалоги:

— Мама, а який на даний момент день?

Уроки історії для малят Малюкові здається, що

— А у мене на даний момент — субота!

Малюкові здається, що він сам може вибрати, чи буде на даний момент воскресіння або вівторок, весна або осінь. Зрозуміти об’єктивність існування часу допоможуть звичайні пісочний годинник. Добре, якщо ви роздобуде кілька штук, скажімо, на 1, 5 і 10 хвилин. Звертайте увагу малюка на те, що він може встигнути зробити за той час, поки сиплеться пісок, — наприклад, за 5 хвилин можна встигнути змонтувати маленький пазл, почистити зуби або з’їсти банан. Намалюйте, скільки таких «шматочків» часу вміщається в одну годину, скільки годин — в день.

Гра «Килимок часу»

Цікаве посібник, запропоноване Марією Монтессорі, можна зробити зі смуги паперу. Зробіть розмітку (1 дроблення = 1 місяця або півроку), відзначте дату народження малюка і головні «віхи» його життя — сіл, встав, зробив 1-ий крок, в 1-ий раз побачив море, 1-ий раз сходив в зоопарк і т. д. Додайте фото, що ілюструють зазначені дії, проти цих дат. Паралельно можна зробити «килимки часу» для інших членів сім’ї, щоб у малюка формувалося розуміння про взаємозв’язок подій у власній історії різних людей.

Історія людей і речей

Тепер можна переходити до найбільш глобальним речам — формування уявлення про минуле, дійсне і майбутнє. Почніть говорити дитині історії про своє дитинство і життя його бабусь і дідусів і неодмінно Супроводьте бесіду демонстрацією фото та сімейних артефактів (ваш пошарпаний плюшевий ведмедик, одяг або предмети побуту з «бабусиної скрині»). Звертайте увагу малюка на те, як раніше одягалися дітки і дорослі, які у них були зачіски.

Потім перейдіть до історій про ранньому дитинстві самого малюка (знову ж підкріплюючи розповіді фото і «вивченням» малишових пінеток і сорочечок).

Малюк захоплюється машинами? Ляльками? Динозаврами? У будь-якій темі є місце для історичного екскурсу. Наприклад, беріть в бібліотеці відповідну енциклопедію і влаштуйте маленьке подорож в часі. Розгляньте ілюстрації, простежте спільно з малюком, що і як змінювалося в збірки і пристрої кара.

Спробуйте сконструювати свій автомобільчик і упевніться, що він більше схожий на свого «доісторичного предка», чим на сучасне авто. Не дивно, адже на даний момент цей процес цілком автоматизований! Так в ігровій формі ви можете показати дитині «дихання» історії.

Гра «Що за чим?»

Підберіть кілька зображень якого-небудь предмету побуту, виду транспорту і т. П. В різні епохи, наприклад: велика, письмових еліментов, чайника. Розгляньте з дитиною зображення і запропонуйте розкласти їх у правильній послідовності. Обговоріть, чому він розклав картки конкретно так.

  • Автор: Марина Суздалева, викладач, психолог

About the author

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *